mandag 15. september 2008

De siste sommerblomstene

De tre damene Nordseth, ute på en liten tur.
Like vakkert, nydelig, strålende høst-vær i dag også!!
Nå la jeg jo inn noen aksjer hos værgudene tidligere i sommer,
men at de skulle gi sånn avkastning hadde jeg ikke drømt om.
Man blir så rastløs når det er sånn herlig vær,
vet liksom ikke helt hvor man skal gjøre av seg...
Kneet mitt tillater ingen store utflukter til fots,
men: det enkleste er ofte det beste! Vi ser hva vi har rett utenfor døra.
Turen i dag gikk ned til sjøen, 100m lenger nedi grenda.
Jeg vet vi er bortskjemte som har sånt noe like utenfor huset...


Og vi vet å sette pris på det. Elsker naturen her ute i havgapet.

Vilt, vakkert..

Målet med turen var å plukke inn resten av sommerens blomster,
eller iallefall se hva vi kunne finne.
Men her er jo naturen på tur inn i sin andre sommer, så her blomstret løvetann,
rødkløver og hvitkløver som om de trodde det var mai...
Vi rekker nok flere buketter!!

Litt kongler fra et tre, ble fint i en vase syntes jentene.

Nyperoser dufter nydelig når de blir oppvarmet av telysene.


De siste eplene fra epletreet , som skal bli eplekaker har jeg vært så inderlig overmodig å love...


Nedi fjæresteinene fant Anne Kathrine en hel koloni med rustne spiker og annet "rask".


Så kjære Gunda M, disse bildene hadde ikke blitt tatt,
hadde det ikke vært for at du og et par "rustne-damer" til har vist oss
hvor vakker nettopp rust kan være!
Stilig??



14 kommentarer:

ENGEL sa...

herlige bilder!

Mari sa...

flotte bilder Kari.., hmmm eplekake er jo sååå godt, og jeg mener jeg har verdens beste oppskrift...., i morgen må jeg kjøpe epler....
Natta..

Astrid sa...

Så fine bilete! Det med nyperosene må eg prøve, stemningsfullt var det:)

Cathrine sa...

Ja vi har værgudene på oss sin side for tiden,godt det så blir ikke høsten så lang :-).
Må si til minstemor at det går bra med Benja,hun har vent seg til kragen nå. Skal bli godt å få tatt stingene hennes mandagen så hun får seg en real dusj.
Snakkes og nyt dagen!
Klem

Elisabeth sa...

Herlige bilder, man kan nesten kjenne lukten av salt sjø, tang og tare :)

GundaM sa...

Å Kari, så søt du er ;0) Ja rust, er vakkert!

og så fint du vet å sette pris på det vakre stedet der du bor. Nordmøre er jo et av de vakreste steder på jord, det vet da vel jeg ;)

Selv har jeg jo vært på Sotra i helgen på bloggtreff, vakkert der og!

Petunia sa...

GundaM reklamerte så varmt om deg, så jeg måtte inn og ta en titt! Du tar virkelig fine bilder og dette innlegget var jo rene fotosafari - helt i min smak. Her kommer jeg nok til å titte innom igjen:)

Petunia sa...

Link i vei, kjære deg! Du trenger ikke å spørre om det! Synes bare det er veldig kjekt og jeg blir like varm om hjerte hver gang noen gidder å gjøre det. Jeg linker deg tilbake med en gang!!!

FO - 2 sa...

Hei på deg.
Takk for besøk hos meg på bloggen for noen dager tilbake.
Her har du foreviget mange fine høststemninger.
Skjønn bukett, som forteller at sommeren kanskje har ett lite tak enda.... ;)
Flotte bilder. :)

Cecilie sa...

Hei.
Jeg har ikke bruke noen bilde redigerings pogram på de, men bruker noen som heter, FastStone Image Viewer, det bruker jeg til å beskjære og forminske størrelsen... Det er helt greit og gratis. Last det bare med fra nett.

hvorfor ikke... sa...

Åh! så flott dere bor til i havgapet. Flotte naturbilder! Ingenting er som å være ute på tur;)
høstsmil fra Torunn

Heidi sa...

Deilig at vi kan ha det slik! At det er nok å gå noen få skritt utom døra for å få oppleve herlig natur og sjøsprøyt..! Må bare minne seg selv på det av og til, når sofaen begynner å bli litt i behageligste laget... he he.
Ligger noe til deg inne hos meg, hent hent!! :)

Tante Mimmi sa...

vakkert vakkert! Å, tenk å ha det sliiiik utanfor døra- eg kjenner lukta frå havet og vinden i håret! mmmm! Du må jo male haaaaaav du!!!;)

Som mine dager er sa...

Så herlige Smøla-bilder. Og hvilket vær vi kan begeistres over. Så langt har September vært helt nyyydelig værmessig. Iallefall i Trondheim ;-)