mandag 3. mai 2010

Jeg vil føle...


...jeg VIL føle...
jeg vil kjenne
jeg vil lukke øynene og gjenskape.
Jeg vil rive skorper
av sår,
som jeg trodde var
grodd.
Jeg vil torturere meg selv
med tanker.
Jeg vil rope
tause rop.
Jeg VIL føle.

Det er mitt
ønske.
Så godta det,
selv om det
er selvpinsle...
Jeg vil rive skorper av sår,
og kan godt la blod renne.

Jeg vil huske.
Jeg må ikke glemme.
Vil ikke glemme.
Bak øyelokkene
spilles en film.
Og selv om jeg kan den,
helt utenat,
så lukker jeg øynene
og ser den...
om og om igjen.

For det er nå jeg
føler.
Det er nå jeg husker.
Jeg gjenkaller korridorenes
tomme klang i hodet.
Legers subbende gange,
sykepleierenes latter.
Å sitte høyt oppe i en
etasje, og se
på maurene under meg.
Og tenke: "Faen ta dere
som lever ubekymret!
Bare gå til de helvetes livene deres,
bare gå til de latterlige jobbene,
de meningsløse studiene.
Bare lev,
jeg gir faen i dere.
Jeg lever kun for henne."

Jeg river skorper av sår.
Men lar dem gro igjen,
for arrene
bekymrer meg ikke.
Natte mamma tanker fra meg om jenta mi...

8 kommentarer:

Janne Tove sa...

Et sterkt dikt som jeg kjenner meg igjenn i. Vi må vel alle pine oss selv innimellom for så å la sårene gro en stund.
Det er vel dette som kalles å komme videre.

Klem:-)

Una sa...

Sterke ord og følelser! Og svært gjenkjennelig...

Monicas sa...

sterke ord...alltid fine innlegg fa deg ; ha en fin tirsdag

GundaM sa...

Endelig et innlegg fra deg igjen Kari!!

Sterkt dikt, tanker...

Så flott et profilbilde av deg, artig å se hvordan jenta med tankene ser ut ;)

GundaKlem til deg

PS Og ja, blogg den katten!!! regner emd den er rødspettete..?Hihi

Refleksjon på livsvegen sa...

Flott du deler ...
Klem

Tone sa...

Gode tanker til deg herfra.....
Skjønner tankene dine, -
Men det du er god på - er jo å få det ned på papir. Veldig god.
Tone

Evelyn sa...

HEi :) dette var sterke ord... setter følelser i sving dette... passer foresten godt på min datter dette...

Ha en fin fredag :)

Mari sa...

du vet og få meg til og gråte du kari:) flott dikt.., fra ei flott mamma til ei flott datter :))