torsdag 4. november 2010

Av barn og fulle folk...


Situasjon:
Koselig kvelds stund i casa de Nordseth,
vi tre jentene camper i sofaen
med hver vår skål med sjololademousse
(som mor i et svakt øyeblikk lagde...)
(og det er egentlig her litt av moralen
ligger også, jeg såg det bare ikke...)
Alle er i virkelig kose-modus,
så vi sitter så tett som mor
bare kan klare uten å slå ned
sidemannen med albuen.
Til slutt har jeg ikke plass til å føre
spiseskjea opp mot munnen,
i forsøk på å få i meg noe
av godsakene...men puh...det er trangt
i sofaen...
Så jeg kommer med et
forsiktig: " uff, det ble jammen
trangt i sofaen, gitt"
Da kommer det tørt fra fem-åringen:
"Det hadde ikke vært så trangt,
hvis ikke du hadde hatt så stor
rumpe!"

Etter at jeg hadde ledd meg ferdig,
og kravlet meg opp i sofaen igjen,
ser hun på meg med hodet på skakke,
og et snev av usikkerhet i stemmen:
"Ble du såra?"

Ååååå...dem e bra søt!

(men mamma tok en ekstra runde pilates i går kveld,
vennen min...sånn for sikkerhets skyld...)


5 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Herleg!!

Stor klem♥

PS: du har vel sett novemberdikt utfordringa mi? :-)

Refleksjon på livsvegen sa...

Frist 30.november..
så det går bra... :-)

God helg!

Aud Jorunn sa...

Hi,hi,hi EA fornekter seg ikke :) Flott at hun får igang mamsen med litt trim da. Pontius Pliates er jo supert, bare såør Dagmar. Kanskje hun deler noen treningstips :) Ha ei fortreffelig helg

FO - 2 sa...

Sjarmerende, begge to...
Både du og fem-åringen. :-)

God helg!

annegrete sa...

Haha:) Det er så fint med slike kommentarer...har noen sånne her i huset, og da ler vi så vi gråter hele gjengen. Herlig hverdagslykke. Med eller uten pilates i etterkant...kanskje heller litt mer sjokolademousse:)
God helg- og takk for oppfordring til å bli med i Sigrids novemberdikt-gjeng:) Vi får se om det dukker opp noe lurt herifra. Ditt dikt var veldig vakkert! Du verden for et talent du har!