torsdag 22. mai 2008

Frustrert frue...



Jeg trenger hjelp til å løse hverdagskabalen...helst med en gang...
"Stopp verden, jeg vil av" er en gammel klisje, men fullt gjeldende.
Mann, barn, katt og hus. Og det er ikke de tre først-nevnte som er problemet.
Det er det siste...
Jeg tror muligens jeg lever i en "wanna be" verden. Jeg liker å tro at jeg har oversikten og tellekantene i orden. Men jeg kan like gjerne bryte sammen og tilstå: Det er ikke sant!
Mulig jeg er en noe sammensatt person. Krydderhylla bør stå på rekke, hvis ikke får jeg kløe.
Og bestikket må stå sortert i oppvaskmaskina, ellers får jeg utslett. Men da er det også stopp. Jeg anser vårt hjem for å være et normalt, pent, rent og ryddig hjem. Men under den tilsynelatende oversiktelige overflaten skjuler det seg et lite rote-hue.
Dessuten bor det visst små-nisser inni alt rotet mitt. Der er grunnen til at budadskoene mine forsvant i april. Og de dukket ikke opp igjen før 16mai. Imellomtiden hadde jeg selvfølgelig kjøpt nye...
Hvis de kunne prate, hadde de fortalt meg om sitt opphold hos små-nissene, og ledd hånlig av meg. Hvilket er svært dårlig gjort! For de sto iallefall ikke på plasssen sin da jeg leta huset rundt etter dem før en konfirmasjon i April. Men de sto sirlig på sin plass den 16mai, i all sin prakt.
Helt uforståelig for meg.Men visstnok ikke for mannen min, som med et snev av skadefryd i stemmen mumlet noe om altfor mange sko. Tullball!
Over 30 par sko er helt innenfor normalen.
Jeg fant iallefall kystdrakta med alt tilbehør! Gudskjelov...
150,- for et par sko på økonomisko er ikke et stort innhogg i familieøkonomien. Men 20 000,- for ei ny kystdrakt derimot! Det hadde vært værre. Enig?
Nå skal jeg lage meg en lekker eske, der jeg skal samle alt tilbehør til drakten oppi. Inkludert sko. Mulig med en kodelås...
Små-nisser er visst ikke så flinke med tall...

9 kommentarer:

Sigrunn sa...

Det hadde jeg ikke tenkt på før....
Jeg trodde at det var jeg som var skyld i alt rotet her i huset,men nå er jeg overbevist om at det er smånissene som er på ferde (ihvertfall noen ganger)
Tusen takk Kari, for at du sa ifra om dette :-D

Sigrunn sa...

Husk å si ifra når du skal holde kurs i redigering da

Hilde`s bloggverden sa...

Hmmmm. Tror vi har noen slektninger av disse smånissene hjemme hos oss også. :) Kjent problem det der, bruker å si at det spøker her, når ting ikke ligger der jeg mente de lå,men så er det bare nisser! Takk for opplysningen :)

Anonym sa...

Hehehe, kjempebra skreve for alle oss andre frustrere frøkener eller fruer, som opplever slike x-files episoder i heimane.
For eks så leita eg til auge blei stort og vått etter sommarskoa våres, som absolutt bør være med i kofferten når vi reiser sydover til Slovenia.
Ei veninne foreslo at eg hadde KASTA dei, underforstått, vi veit jo at du er litt rotete av deg, hehe, men skulle du ha sett ...
Der dukka dei opp, i ein søppelpose vel å merke, men alikavel, der var dei. Stua inn i rotekottet på loftet, lengs inn og bak ???? Ja, forstå det den som vil ..... Eg trur no på smånissane, fullt og fast :-)
Evy-Ann

Oleiv Lene sa...

Ja disse smånissene har slekninger på Frei også!! ...ufordragelig slekt egentlig, litt sånn selvgode som lissom tror de kan alt selv;o) Jeg greide heldigvis å redde unna bunadsølvet fra dem i år, Magne kom dem i forkjøpet og låste det inn i våpenskapet,-heldigvis!
Så fint du hadde gjort det med lillafargen, det er helt greit å gjøre det på den måten også, er jo ikke meninga å skremme dere med denne oppgava...!
Gleder meg til å få besøk av dere, det skal bli kjempekoselig:o)

Karianne's hverdag sa...

Smånisser finnes overalt, også her i heimen...men heldigvis har de latt mor's sko være i fred... men Petter sine kunne de ikke la være å røre ved... nyinnkjøpt fin sko til barnedåpen i mars og 16.mai var de borte vekke... men med venninner's barn på samme alder som min selv så finnes det råd... så litt skokrem så ble det "nye" sko til 17.mai...

SMÅNISSER: KOM TILBAKE MED SKOENE....

Mari sa...

Er vel det eneste jeg har kontroll på så er det skoene mine gitt, men så her jeg en aldri så liten mani når det gjelder sko da, hehe....
men frustrasjonen over alt annet som blir borte er til tider meeeget stor ja:-)
Ja ikke sant Låvebutikken er toppers, og Kikki like så:-) vet nesten ikke om det er bra eller dårlig at den i grunn er i rusleavstand fra meg da men, finner jo allid noe der da..., nå blir det kopper, så blir det kjøpestopp (tror jeg, kremt)
Ha en herlig og solfylt helg Kari:-)

Karianne's hverdag sa...

Små nissene har levert tilbake skoene til Petter... I dag var de kommet i skapet i sin lille hvite pappeske...(men ikke i det skapet jeg mente de skulle være da....he he)

Christinas låvebutikk sa...

Hi hi! Artig fortelling! Tror vi er like der med at noe må ta ting i huset! (men mannen mener jeg rydder vekk for mye da jeg ikke finner det)
Tusen takk for besøket på lørdag!
Velkommen tilbake!
Ha ei herlig uke!