onsdag 17. mars 2010

"Hater du dette spillet, mamma?"

Neida, lille venn,
det er ikke det at mamma HATER å spille Memory.
Det er ikke det...
Mamma har bare så grusomt
dårlig hukommelse...innser jeg nå...

Mine 5 poeng ble liksom så puslete
imot dine 22...

Gratulerer da lille venn,
og la mamma få et poeng neste gang, da.
Du kan jo iallefall late som om du
ikke husket hvor Hello Kitty med blomsten lå...
Eller forveksle Hello Kitty med hjerte,
og Hello Kitty med kanin...
De er faktisk til forveksling veldig like...
...Jeg er blitt "grusa" av en 4åring i Memory...
Ikke akkurat bra for selvfølelsen...

11 kommentarer:

Snuskebassa sa...

Hei
Jeg jobber i barnehage og er like imponert hver gang jeg spiller memoty, og innser at de små hodene er enormt mye sterkere i sin visuelle hukommelse enn jeg noensinne har vært.
Jeg mistenker nesten at de "ser" gjennom kortene. SPOOOKY!
I kveld er det onsdag, og da slår vi til med en helt vanlig ordinær forening der vi diskuterer håndarbeid og gulost.
Klem fra Liv

Snev av lykke sa...

Heia!

De er lynkjappe i hukommelsen! Ikke minst på noe mamma eller pappa har sagt – eller lovt skal skje på et senere tidspunkt... :)

Gutta mine spille "memory" på Kvasir junior, og - da slipper mor å delta direkte - men kan holde seg i bakgrunnen, med type skrytebemerkninger når poden tar poeng. Men jeg begynner å bli nervøs for å spille sjakk mot storebror på 8 :oD

Kos dere med jentene, ha en super dag!

Pia sa...

Du må bare innse at du ikke har sjans til å slå en unge i sånne spill. De husker alt!

Janne i Fagerlia sa...

Tror kanskje dette har med innlevelse og engasjement å gjøre. Vi voksne har jo bestandig så mye annet å tenke på, dermed blir vi vel litt fraværende når vi skal delta i slike barslige aktiviteter.....

Refleksjon på livsvegen sa...

Så flott at du har ei skarp jente...
Barn er berre rå på slike spel :-)

Evelyn sa...

Hei :) jeg kom innom bloggen din via en annen blogg.. og nå har jeg sittet og lest meg igennom nesten hele bloggen din.. skulle bare ta en titt.. men ble så fasinert av alt du skriver om og hvor godt du skriver at jeg ble sittende.. jeg både lo og noen tårer snek seg frem innimellom.

Dette var en blogg jeg likte.. en blogg som handla om litt forskjellig..

Legg meg til som følger av deg jeg og legg deg på min bloggliste.. håper de er greit..

KOmmer innom flere ganger hos deg..

Ja ungene husker slike spill veldig raskt.. de blir jeg stadig vekk imonert over.

Ha en flott torsdag :)

Gry sa...

Imponerende at små barn kan ha så god hukommelse, øvels gjør mester.
Tror du har vært flink til å spille med henne, og at hun synes det er artig, og du er litt lei..
Ha en super helg!
Klem : )

Evelyn sa...

Hei :) tenkte jeg skulle lege meg til som følger av deg jeg.. men jeg får ikke frem der jeg legg meg til.. har litt annen maskin nå.. for d en andre e på reperasjon, så når den kommer tilbake fra rep.skal jeg legge meg til.

Men skal klare å komme innom deg likevell jeg...

Ha en flott fredag:)

Tone sa...

hahahaha!!!.........stilig!
Jeg har helt ærlig hatt et par år nå hvor jeg har trodd at jeg har begynt å bli dummere og dummere. Tanken ble så skrekkelig til slutt, at jeg var sikker på at den var sann.
Men etter å ha vært hjemme i et par mnd, så innser jeg at jeg bare var sliten.... - du ER smart du og skjønner du Kari -. det er bare det at du bruker intelligensen din andre steder :-)

Dere får øve dere mens ungen sover, og så kliner du til om noen dager !

God påske!!
tone

...haha, kult - kodeordet for å legge inn kommentar her ble spillia!

Kathrine sa...

Først: Gratulerer med både bloggjubileum og bursdag!

Memory er de skarpe på disse små ja. Godt de har "overtaket" noen ganger, bra for selvfølelsen det:))
Jeg liker best yatzy, kort og noen brettspill.
Og nå er vi klare for påskehytte, og sikkert mye spilling:)
Ha en fin fin uke!

Barbros lille atelier sa...

Hi, hi, ikke lett å slå de søte små i sånne spill. Det er nok derfor jeg ikke liker memoryspill - kan ikke fordra å tape!

Tusen takk for hyggelig hilsen!

Ha en fin dag!

Klem