fredag 27. mars 2009

Litt musikk på en fredag...

Gode, gamle udødelige Eurythmics...
Som forøvrig er ute med ny singel også hvilket jeg ikke visste..., sjekk hjemmesiden deres (iallefall dere som er interesserte...)http://www.eurythmics.com/

Tidlig på 90-tallet engang kom de iallefall med denne:

Å som jeg elsket denne sangen...Det er noe herlig crazy over Annie Lennox som alltid har facinert meg...litt diva, litt gal, litt alt.
Jeg terroriserte mine med-beboere i kollektivet vårt med "No more i love you`s" tidlig og sent.
(Jepp...bodde i et slags kollektiv...var tegning, form og farge elev..."wannabe" litt grønsj i klesveien...army boots...store gensere...fikk det aldri helt til...for inni meg bodde ei vanlig jente som ville handle på H&M og Vero Moda...)
Men du og du for noen år...
Som Heidi sa i sitt innlegg her om dagen, er det akkurat sånne sanger som setter deg SMOCK tilbake til året, klærne, stemningen...du har så rett...
Dere bør forresten ta turen innom henne, og høre masse herlig musikk...
Her ute i havet er det foreløpig strålende sol...men, hovmod står som kjent for fall...det er litt snø her...og jeg som har skrytt i hytt og gevær om at det var ren og skjær vår-stemning her ute...

Ha ei fortreffelig helg alle sammen!!

10 kommentarer:

Monicas sa...

snø veit æ alt om.......men sola skinn å snyen tina....det ska stilles klokke tebake, å alt e bærre vellstand.....morsomt innlegg som alltid hos dæ...trur du e gla i musikk:) æ å....ha ei fin fin helg du unge dame..

Tone sa...

Nyt sola og våren - vips så kan du få det som oss.... - jeg var SUPERKLAR for å gjøre mer i hagen i helga, klippe mere frukttrær osv...men neida....
Det som er bra å tenke på - er at vi jo til slutt får sommer!!
God helg!

og ja - Annie Lennox - perfekt!
Mitt åttitall også det ja...

Tante Mimmi sa...

God helg i snø og sol! Blir jo like skuffa kvar gong det kjem dette kvite frå himmelen....soool!
Akk ja! Får dansa litt og vrikke på rumpa i staden- mane fram våren!;)

Anonym sa...

Det var en gammal goding *ler*.
Trevlig helg!

Skrattar fortfarande åt min dumhet med soffan....hehe

Kram Bibbi

Vibeke sa...

Så pussig Kari!:o)
Ja, vi har jammen meg lik musikksmak vi!

Likte faktisk mye bedre noe av musikken som var på 80-tallet og litt ut i begynnelsen av 90-tallet bedre enn musikken som er "in" i dag....fnis.

Ønsker deg en herlig helg,
klemmer

Vibeke sa...

Hei igjen Kari :o)

Måtte inn å se på innlegget til Heidi som du linket til for å høre "hennes" musikk også, takk for tipset!
Endte opp med å legge igjen en hel haug med linker inne hos henne til noen av de låtene som jeg husker knallgodt fra den tiden :o)

Enda en klem

Janne i Fagerlia sa...

Enig med deg ang. Annie Lennox. Nydelig, men samtidig litt barsk musikk. Leste det forrige innlegget ditt - så lurt å ta vare på/videreføre et dikt på denne måten. Det ble vakkert ........

God helg til deg på Smøla!

Tante Mimmi sa...

Så spanande!
Dette bør du lage eit innlegg på!
kanskje det er difor eg har vondt både her og DER! Feil fargar!
No ventar eg i spaning på innlegget kari! God laurdag!

Anne sa...

Jøss, så like vi er!!
jumpa rett tilbake til åttitallet jeg også, og kejente dansefoten trampa tvert!!! Underlig..., at det er over 20 år siden...

Ellen sa...

Klarer ikke å dy meg men "No more I love you's", er ikke Eurythmics. Det er Annie Lennox solo. Det er fra platen hennes "Medusa" hvor hun synger gamle cover-låter. Denne anbefaler jeg på det aller sterkeste.
Hennes første soloplate "Diva" er også rett og slett helt fantastisk bra. Det er forøvrig også hennes tredje soloplate "Bare".

Lytt iveg!!