torsdag 13. mai 2010

En liten, nei STOR advarsel:

(Her er bilde av tyll-helvete før mor røsket det ned, i skjelvende skrekk)

Rekk opp hånda alle som har en eller annen form for "prinsesse-senge-himmel-tyll-bryne-what-ever" hengende over en prinsesse seng eller annen seng...(jeg rekker opp hånda, men tar den ned igjen...) Grunnen til at jeg har fjernet lillemor sitt søte prinsesse-tyll-himmel, er følgende:

Storesøster kom ramlende opp trappene en morgen, og kunne fortelle at 4-åringen "hang og hvilte" litt med hodet sitt nesten inni brynet...SKREKK OG GRU! Jeg ramlet ned trappa, men da hadde hun fri-gjort seg fra tyll-helvete. "æ drømte at æ hang fast i edderkopp nett" kunne 4-åringen fortelle, og det kan godt sammenlignes med noe sånt... Så jeg røsket ned himmel-seng-tyll faenskapen, og tenkte at pynt kommer ikke i første rekke! Tanken på at hun hadde viklet seg virkelig godt inn i dette om natten, og blitt kvalt fulgte meg lenge...

Så kjære alle dere som har sånt hengende; heng det så langt unna hodet til barnet som mulig, så du er sikker på at hun/han ikke får tak i en flik av dette, og vikler seg inn i det!
(Alle produsenter av lignende senge-himler og bryner kommer til å saksøke meg, men jeg tør ikke annet enn å advare og be dere være forsiktige.)

4 kommentarer:

Unge Gangsøy AS sa...

OI, skjønner du fekk deg ein støkk! Du gjorde riktig å fjerne tyll-helvete! ;-)

Berit T sa...

Å hjelp nå ble jeg ganske så redd...og godt at dette gikk bra. Får helt vondt når jeg tenker på det, og kan forstå din skrekk. Nei det er ikke alt som er trygt for slik små, så røsk det vekk, helt rett.

Mari sa...

huff., skjønne dæ så godt..men som guttemamma er det ett ukjent problem:)))

Fruen sa...

Ja vi har hatt samme hendelse her i hjemmet vårt :) Men jeg måtte nok tape saken i proskjektet ta det ned :( Men jeg er da ingen dame som gir seg lett,så jeg tenkte hva kan jeg gjøre for og sikre mine prinsesser !!!De hadde køye senger med lange ben og disse bena på segekøyen kom godt med :):) Seg sydde prinsesse sløret stramt fast,den kunne ikke flyttes etterpå fram og tilbake ... men himmelseng ble det likevel :) Nå har da jentene vokst fra disse prinsesse faktor greiene og godt er vel det :) Køyesengene er byttet ut i store svane madrass senger og puter i flotte farger :) NICE.

Takk for hyggelig hilsen inne hos meg,og ja det er morro med pirat oppdrag :)
ha en fin søndag :):)