onsdag 19. mai 2010

HJEMMELAGET


har "hjemmelaget" som tema i Mai.
Jeg kaster meg uti det, med disse hjemmelagede
kreasjonene.

Den første er en "nabbi-perle uro".
Vi har etter flere år med barnehage barn,
ett hundretalls nabbi produkter liggende og hengende
overalt...
Jeg fant ut at Panduro hadde en uro-opphengs ring
som var ypperlig til dette bruket.
Så sytråd, litt tålmodighet var alt som
skulle til.
Jentene ble kjempefornøyde med at
mor fikk brukt alle nabbi gavene våre til noe.
Og den ble riktig så fargerik og fin!

En annen ting vi har på "tonnevis" av
liggende i alle skap og skuffer,
er alle perle-pynte kjedene som jentene
har fått og laget selv.
Disse blir også liggende og slenge,
og svært lite brukt...
Panduro har utstyr til å lage lampe av
hva man måtte ønske,
og jeg laget lampe av alle kjedene.
Den ble også ganske så fargerik
og veldig fin med lys i!




11 kommentarer:

Gunn Beate sa...

Så kreativt og fint! :D

Anne sa...

STILIG!!! og lyset faller sikkert fint i begge dsse med alle de flotte fager kan jeg tenke meg.

Tok frokosten her jeg nå Kari, alt for lenge siden jeg har vært på smøla også ser jeg! aLT FOR LENGE!!

Anneklem

Cathrine sa...

Heisann!
her var det kretivitet gitt:-)
Håper alt står bra til..Ønsker deg og dine ei fortryllende pinsehelg:-)

Klem
Cathrine

Pia sa...

det ble jo kult! Likte spesielt den uroen med nabbiperlekunst!

Guri sa...

Har nabbi-vindu på kjøkkenet jeg :) Kanskje jeg skulle lage en uro i stedet ja????

Dagens tips :))

Unknown sa...

Hei
Så hyggelig bursdagshilsen inne hos meg i dag, og så kult at det var min blogg du "oppdaget":o)

Fantastisk mange kreative ideer du kommer opp med, digger uroen og lampen din, kjempelurt:o) Vi har også liggende et lass med slike smykker av plast... ♥

Ha en herlig pinse!

Klem Line

Evelyn sa...

Hei :)

Dette var skikelig stilig.. og en smart måte å bruke ting som ungene har laga på.

Håper dere har ei flott pinshelg.

Klem

Maria sa...

Den perle ideen dedr var jo bare knall da.
Med 5 barn i huset tror jeg nok ayt jeg kan adoptere en slik ide ja. For her går faktisk det meste i søppla etterpå.

irina sa...

Nydelig !! flink du :)

Eirin Edvardsen sa...

heia og tusen takk for utrolig hyggelig kommentar på bloggen min! Men her inne var det også spennende. Jeg bare digger den "Perlelampen" din. For en genial løsning!!!!! Og så vant jammen Tyskland du!!!! Og Romania på tredje plass, tror jeg. Hurra!!!!

Janne sa...

For en utrolig krativ bruk av barnekunst, tror jeg blir nødt til å adoptere begge ideene dine ☺ Takk for innspirasjon ☺